Jei ketinate keisti ratlankius, nesvarbu ar po nelaimingo įvykio, ar tiesiog norite suteikti automobiliui išskirtinumo, turėtumėte sau užduoti kelis klausimus :
Ratlankiai yra gaminys, į kurio išorinį grožį pirmiausia atkreipimas dėmesys, tačiau eksploatacinės savybės dažnai lieka šešėlyje. Visų pirma jų sudėtis : šnekamąja kalba apie ratlankį kalbame nusakydami visą objektą. Tiesą sakant, ratlankiai gali būti pagaminti iš vienos detalės, tai vadinamieji lieti ratlankiai (populiariausi), arba sudaryti iš kelių dalių, tai yra, surenkami ratlankiai : centrinė dalis, ratlankio diskas ir jungė.
Surenkamus ratlankius sudaro dvi arba trys kartu suvirintos dalys.
Surenkami ratlankiai gaminami pagal skirtingus metodus. Centrinė dalis gali būti arba iškalta, arba išlieta. 3 dalių ratlankio diskas dažnai pagamintas iš aliuminio, bet taip pat gali būti iš magnio.
Tokius ratlankius galima pritaikyti įvairioms reikmėms. Iš pradžių tokio tipo ratlankiai buvo sukurti lenktyniniams automobiliams ir palaipsniui išplito tarp tiuningo entuziastų.
Surenkami ratlankiai skirti aukščiausios klasės rinkai. Jų pritaikymas yra labai lankstus, jie naudojami automobiliams, kurie turi išskirtinius matmenis, arba paprasčiausiai tiuningui. Įvykus eismo nelaimei, galima pakeisti tik sugadintąją ratlankio dalį.
Ratlankis liejamas pilant skystą aliuminį į specialią formą. Naudojami keli metodai. Atrodo paprasta, tačiau neapsigaukite, kokybiškų ratlankių kūrimas reikalauja ypatingo meistriškumo.
Liejimas veikiant sunkio jėgai yra paprasčiausias liejimo būdas. Formai užpildyti tiesiog naudojama sunkio jėga.
Liejimo veikiant sunkio jėgai pagrindinė nauda yra mažesnės gamybos išlaidos. Šis būdas taip pat tinka kai dizainas yra svarbiau už svorį.
Kadangi procesas iš esmės pagrįstas sunkio jėgos reiškiniu, tokio tipo aliuminių ratlankių tankis nėra toks didelis kaip naudojant kitus gamybos metodus.
Paprastai tokio tipo ratlankiams reikia didesnio svorio, atitiktų atsparumo reikalavimus.
Liejimo naudojant žemą slėgį metu naudojamas žemas slėgis, kurio dėka aliuminis greičiau išliejamas į liejimo formą, nei veikiant sunkio jėgai. Mechaninės medžiagos savybės yra geresnės dėl didesnio tankio.
Gamybos išlaidos yra šiek tiek didesnės, nei liejimo veikiant sunkio jėgai Vis dėlto šiandien tai yra populiariausias ratlankių liejimo metodas.
Kai kurie gamintojai didesnį slėgį naudoją siekdami sumažinti ratlankio svorį ir sustiprinti jo struktūrą, bet tai reikalauja papildomų išlaidų.
Liejimo naudojant žemą slėgį ratlankis yra labiausiai paplitęs keičiamų ratlankių rinkoje dėl geros pusiausvyros tarp svorio ir atsparumo.
Tai – pažangus gamybos metodas naudojant žemą slėgį. Speciali mašina suka pagrindinę liejimo formą ir kaitina išorinę formos dalį, tuo tarpu valdymo ritiniai spaudžia ratlankio diską ir ištempia jį į šonus tarsi puodžius lipdytų puodynę.
Sujungti kartu karštis, slėgis ir rotacija leidžia pagaminti ratlankio diską, tokį pat atsparų kaip kaltinis ratlankis už mažesnes sąnaudas.
O.Z jau daugelį metų naudoja šią technologoją Formulės 1 lenktynėms skirtų ratlankių gamyboje.
Formule HLT ratlankiai yra vienas iš pavyzdžių, geriausiai iliustruojančių ratlankius, pagamintus pagal sukimosi metodą.
HLT yra technologiją, kurią išskirtinai naudoja O.Z ir niekam neatskleidžia savo gamybos paslapčių.
Reikia žinoti, kad visi gamintojai stengiasi sukurti kokybiškus aliuminius ratlankius, kurie kokybe prilygtų kaltiniams ratlankiams, bet reikalautų mažiau gamybos išlaidų.
Tai aukštos klasės ratlankiai.
Kaltinio metodo metu ratlankis modeliuojamas aliuminio bloką veikiant itin aukštu slėgiu.
Galutinis produktas pasižymi itin dideliu tankumu, yra labai stiprus ir lengvas.
Tai įvyksta deformuojant medžiagos pluoštą ir keičiant metalo kristalų kryptį, kas itin sustiprina galutinį produktą.
Dėl didelės įrankių, staklių ir plėtros kainos tokie ratlankiai priskiriami prabangos prekėms.
Kaip neseniai minėjome, surenkamų ratlankių metodai nesiskiria nuo tų, kuriuos ką tik aptarėme, išskyrus tai, kad šių ratlankių kiekviena dalis gaminama atskirai.
Šis būdas leidžia derinti skirtingus metodus ir medžiagas. Pavyzdžiui, galima pagaminti ratlankį, kurio centrinė dalis bus išlydyta iš magnio, o lankas pagamintas kaltiniu būdu iš aliuminio...